marți, 25 februarie 2014

Reîncadrarea


Dragii și dragele mele ,astăzi o să vorbim despre reîncadrări care sunt precum un calmant pentru conflictele noastre interioare.
Reîncadrarea este acel procedeu prin care analizăm o anumită experiență ,observând ce beneficii,de ce să ne ferim , ce am învățat.O experiență nefastă , nu este altceva decât o învățătură.
Oamenii după cum poate am mai zis sunt catalogați , buni sau  răi.Un om este doar bun sau  rău ? Sincer , nu prea cred .Și cei care se cred buni, au lovit , au mințit , au înjurat etc. În cealaltă extremă este la fel ,un om rău a făcut și bine
Haideți să analizăm și să vorbim pe  exemple concrete.

  • Exemplul 1

Acum ceva timp trebuia să ma prezint la școală la ora 8 .Toate bune și frumoase până când am pierdut microbuzul , pot să spun că am fost atât de dezamăgită de mine , părere foarte proastă ș.a,m.d .Gândeam că sunt cea mai împedicată , lentă și proastă persoană de pe Terra ,dar cu toate acestea am prins următorul microbuz.
   Mergând agale , dintr-o dată mi-am zis :''Dacă am pierdut microbuzul, înseamnă că nu a fost menit să fiu acolo , poate am ceva de câștigat și contează că am învățat ceva ,să mă trezesc mai devreme ''.Gândind  așa , parcă mi-sa luat o piatră din sapte .Mi-am continuat drumul parcă mai senină , ajungând  am aflat că acel curs nu avusese loc și orele începeau la 10 . Acel moment a fost precum o baie rece , dându-mi seama că ceea ce gândești , dar cel mai important dacă ai încredere în Dumnezeu  poți face orice .Cheia este credința .

  • Exemplul 2

Sa  stricat mașina, supărare ,întârziere , dat vina pe alții etc , asta văd majoritatea . Nu încearcă să reîncadreze : ''Poate că am fost protejat de un accident '', ''poate făceam pană când aveam viteză și era mai grav ''etc  .
   În cele mai multe cazuri  înjură  acea mașină  în care  au o iconiță , cruciuliță sau ceva legat de Dumnezeu . Acele lucruri Sfinte le-ați pus să vă protejeze de accidente , acum  vă îndoiți ? Uitați-vă la acea iconiță și ziceți'' Doamne , știu că această experiență pe care o cred rea , este defapt ceva bun'' .Zicând asta creați o balanță echilibrată între părțile interioare .
În articolul de mâine ,o să facem o altă serie de reîncadrări , pupici la toți.

2 comentarii:

  1. uneori lucrurile se intampla fara un motiv anume. aici ai dreptate uneori... e important sa ne vedem greselile si sa le corectam pe cat posibil pe viitor de cat sa dam vina pe noi insine disconsiderandu-ne.

    RăspundețiȘtergere
  2. Știu că îți dau o teorie ,da am învățat că nimic în viață nu este rodul întâmplări .Vezi tu Alex ,fiecare chestie care ni-se întâmplă are un scop .Fie să ne învețe ceva, să te pună într-o șituație în care ai judecat . etc. Mulțumesc pentru comentariu , te pup !

    RăspundețiȘtergere

Ads Inside Post