duminică, 11 mai 2014

De ce ne este frică de fericire?

Frica de fericire este des întâlnită, mai ales în rândul tinerilor printre care și eu. Îmi era așa frică să fiu fericită, pentru că știam că dacă acum râd, peste ceva timp o să plâng, iar uneori alegeam să stau supărată mereu pentru a avea siguranța că nu o să mi se întâmple ceva mai târziu. Eram într-o ”luptă” permanentă cu propriul zâmbet și implicit cu propria mea pace sufletească. Într-o zi m-am supărat așa tare pe Dumnezeu încât am zis ”gata ,ori îmi dai un semn că pot fi fericită ,ori o să mă ai lângă tine în cel mai scurt timp!”, eram așa hotărâtă încât până seara viața mea s-a schimbat radical. Să nu vă gândiți că fericirea mi-a bătut la ușă și am fost fericită până la adânci bătrâneți, din contră au venit momente foarte dificilecare m-au pus pe butuci.

Și iar m-am supărat pe Dumnezeu, păi eu cer ceva și primesc exact opusul? Și au urmat momente de îndoială maximă și neîncredere în nimeni, acestea ținându-se lanț. Din toate aceste cuvinte eu am realizat că nu era vina lui Dumnezeu pentru că mie îmi era frică de fericire, aveam nevoie să dau vina pe cineva. Puterea de a fi fericită era la mine, chiar și atunci când am trecut prin acele momente eram fericită,pentru că le-am atras în mod conștient sau inconștient pirn hotărârea pe care am luat-o. Dumnezeu ne-a pus aici să trăim experiența sufletului,iar termenul de fericit/nefericit, îi este indiferent, noi prin minte facem această diferență. În fond nici un om nu este nefericit, acele momente de care ne ferim cu atâta înverșunare sunt cele mai fericite momente din viața noastră, pentru că acolo ne găsim pe noi. Nu când nu avem nici o grijă, stăm relaxați pentru că știm deja că nimic nu ne poate afecta, noi trecând deja printr-o experiență. Într-o relație este la fel,uneori avem tendința de a da vina pe celălalt sau pe anumite circumstanțe că ar fi devină pntru o anumită experiență, dar inconștient sau conștient noi am atras asta în viața noastră. Frica de a fi fericit atât pentru sine, cât și într-un cuplu, este rezultatul nevoilor pe care le avem. Dacă avem 1000 de nevoi și am atisfăcut 999,iar pe ultima nu, o să ne supărăm atât de tare că nu am satisfăcut-o și pe ultima uitând de cele 999 satisfăcute.


Fiecare om a luat la un moment dat o hotărâre, iar aceasta aduce o mulțime de oportunități. Chit că hotărâți să vă fie frică de fericire sau nu,este decizia noastră,până la urmă ce pierdem dacă zâmbim fără frică? Nimic! Această întrebare mi-o pun mereu atunci când am un moment care mă face să cam uit anumite chestii ”Am pierdut ceva?”, iar atunci o să vă vină în minte o mulțime de chestii, dar gândiți-vă că nu sunteți aici să tânjiți după momentele trecute, chiar dacă se mai întâmplă, ci să găsiți locul în care puteţi spune ”Sunt EU ”. La fel cum la școală scriem pe o tablă de culoare închisă cu alb, nu este o coincidență, pentru că de atunci învățăm că trebuie să vedem culorile din întuneric! Dragii și dragele mele, nu vă fie frică de fericire pentru că termenul de fericire este dat de fiecare în parte anumitor momente. Toate momentele sunt o fericire pentru că trăim și putem face o mulțime de lucruri, la fel cum fiecare zi este o binecuvântare! Fericirea este un termen relativ, pentru că adevăratele momente de care ne mândrim sunt cele care ne-au pus la pământ, învățându-ne cum să ne ridicăm. Eu vă pup.Rămâneți iubiți!

                     

              ”Nu căuta fericirea în afara ta, caut-o înăuntrul tău. Uneori lucrurile sunt chiar sub nasul nostru,dar nu le experimentăm,crezând că trebuie să lupți. Fii tu fericit, iar oamenii alături de care o să ai oportunitatea să arăți asta, vor veni!”
                                                 Anonim

      

4 comentarii:

  1. "Frica de a fi fericit atât pentru sine, cât și într-un cuplu, este rezultatul nevoilor pe care le avem. Dacă avem 1000 de nevoi și am atisfăcut 999,iar pe ultima nu, o să ne supărăm atât de tare că nu am satisfăcut-o și pe ultima uitând de cele 999 satisfăcute."

    Aşa este! ^.^ Deseori vedem partea goală a paharului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Daca am invatat ceva,este faptul ca fericirea dureaza putin pentru ca adevaratele momente fericite sunt acelea in care nu prea esti. Pentru ca nu ai cum sa apreciezi fericirea daca nu sti extrema cealalta. Bine,inca mai lucrez sa imi implemetez asta.... :)

      Ștergere

Ads Inside Post