joi, 21 august 2014

Amânarea

Cred că cu toții am fost ținta amânării,”Lasă că fac mâine”,”De mâine încep să fac sport”,”De mâine o să mănânc sănătos!” ”Lasă că am timp să fac mai târziu!” etc. Toate acestea plasează acțiunile noastre îi viitor,și știți de ce? Din cauza zonei de confort, care ne este atât de înrădăcinată încât tot ce este în afara ei ni-se pare fie prea greu sau prea inconfortabil pentru a fi accesat,dar asta este ce nu înțelegem marea majoritate printre care mă număr și eu ,că ce este în afara acestei arii este ceea ce căutăm cu atâta determinare. Nu avem cum să căutăm ceva nou, într-un loc pe care îl știm. Uneori ne plângem, că nu găsim motivare în starea în care suntem, dar este prea greu să cazi la pace și să zici”Dragă zonă de confort, te  aprob și te iubesc, dar nu sunt eu aici, deci trebuie să ies din ceața ta ,pentru a face ceva  pe drumul către mine!”. Sincer, tot ce  este în afara stării mele de confort mi-se pare  prea greu ,prea costisitor, prea lung ,prea ,prea. 
Aici este cauza tuturor depresiilor și eșecurilor , că judecăm totul înainte să experimentăm.Stăm precum un judecător și zicem ”Nu mă deranjez să dau un telefon, deoarece persoana în cauză poate este ocupată!” ” Nu mă duc să i-au o carte care știu că mă poate ajuta, deoarece mai bine mă duc și îmi i-au o haină pe care o adaug celorlalte care stau în dulap!”,” Nu mă duc îmi i-au o carte despre un regim sănătos, deoarece este mult mai ușor să îmi i-au o șaorma sau o porție de cartofi ”.Toate acestea sunt sunt scuze, care nu fac altceva decât să ne îndepărteze de anumite persoane și de visul de a face ceva  cu viața noastră .
Eu am o problemă cu abordatul persoanelor, îmi este foarte frică să nu deranjez sau să par stupidă că dau un telefon așa că vreau să văd ce face o persoană. De la începutul verii,după ce am luat vacanță, nu mi-am mai sunat nici-o colegă. Mereu ziceam ”Duminica asta o să le sun”, și uite așa  suntem în august și eu nu am dat nici-un telefon . Mă gândeam mereu ”Nu am sunat, nu mai sun, nu vreau să par că sunt doar când am nevoie”. Și aici  mi-am dat seama eu de ce nu vreau să sun, chiar în momentul în care scriam acest articol am avut revelația . Când eram mică , mă duceam și strigam la prietenele mele ,iar acestea aveau treabă și eu mă supăram că nu ies cu mine să ne jucăm. Această chestie s-a dezvoltat mai târziu , când eram chemată doar când  aveau nevoie de mine, în rest nu mergeam de frică să nu deranjez. Și uite așa eu nu mi-am mai sunat prietenii de frică să nu îi deranjez și eu să fiu dezamăgită.
Acesta este doar un exemplu,mereu gândiți-vă și întrebați-vă” De ce fac asta ?”,”Oare este ceva din trecutul meu care m-a marcat ?”
Am să vă prezint un exercițiu pe care să îl folosiți pentru a vă analiza comportamentele . Exercițiul , este creeat de Deebie Ford,iar eu dor vi-l prezint nu mi-l asum ca fiind al meu. Vi-l arăt din mare respect pentru această doamnă și pentru că și pe mine m-a ajutat.
Exercițiul este pentru vindecarea trecutului și descoperirea darurilor din spatele fiecărei întâmplări dureroase sau în cazul de față , ce vă determină să amânați.



 Pentru început găsiți un loc în care să nu vă deranjeze nimeni și  luați-vă un pix și un caiet . Respirați  de 5 ori rar și adânc,pentru a vă calma mintea și relaxa corpul. Închideți ochii și intrați în interiorul dumneavoastră,o să urmeze o serie de întrebări, permiteți ca răspunsul să apară din interiorul dumneavoastră. După ce ați primit răspunsul scrieți-l.
  1. Ce incident din prezentul sau trecutul meu îmi mai provoacă durere, mânie sau regrete ? În cazul de față puteți întreba ” Ce incident din prezent sau trecut îmi porovoacă  amânarea ?”
  2. Cum mă face să mă simt această situație?
  3. Când am mai avut sentimente asemănătoare? De ce întâmplare din trecut îmi amintește ?
  4. Ce am decis să însemne acest acest eveniment pentru mine? Ce am hotărât că este adevărat în legătură cu mine ?
  5. Cum m-a afectat în mod negativ ,această decizie?
  6. Pe cine învinuiesc pentru decizia făcută și tot ce mi s-a întîmplat ca rezultat al acesteia?
  7. Ce trebuie să mi se întâmple pentru a vindeca acest incident ? Este ceva ce trebuie să spun sau să fac pentru  mă simți întreg/întreagă?
  8. Ce am câștigat , ce am învățat și ce știu în prezent datorită faptului că am avut această experiență ? Ce  înțelepciune pot oferi azi lumii ca rezultat  a ceea ce am experimentat ?
Din proprie experiență vă spun , că o să vă vină în minte scene care pot fi de acum 1 an, 2 ani sau 30 de ani etc. Lăsați-vă purtați și o să găsiți răspunsuri !
Eu vă doresc o zi frumoasă ,dragii și dragele mele. Vă pup!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ads Inside Post