marți, 26 august 2014

Rezistența!

Cred că mulți dintre noi am auzit zicala care spune ”persistă lucrurile care le opui rezistență”. Chiar așa este , atunci când ne încăpățânăm să facem anumite lucruri, cum ar fi negarea și inculparea altor persoane,o să vedeți o serie de întâmplări care se tot repetă sub diverse forme.
Rezistența este rezultatul experiențelor trecute ,din care am suferit dezamăgiri, momente de rușine ,traume sau ceva care ne-a marcat în mod negativ.
Știm  că nu toți avema aceiași părere,iar dacă părerea diferă încercăm cu tot dinadinsul să convingem acea persoană că nu are dreptate,prin toate argumentele posibile. Acele persoane s-ar putea simți ca și cum nu ar face nimic bine, chiar dacă noi avem intenția să îi ajutăm.
Am să vă dau câteva exemple de moduri în care lucrează rezistența.
Exemplul 1

Ai anumite gânduri pe care nu le poți accepta ,te opui lor și ușor, ușor , acestea vin cu o forță din ce în ce mai mare. Ajungi să inventezi tot felul de distracții care să acopere temporar ,dar din nou pici și nu ai vreo explicație. Atunci când opui rezistență unor gânduri, acestea o să te chinuie până când cedezi sau le accepți.Cele mai greu de acceptat sunt gândurile și sentimentele pe care le ai pentru o relație care s-a terminat cu mult timp în urmă. Încercăm să ascundem micile sentimente care ne fac  să vibrăm,din cauză că poate între timp am găsit pe cineva care merit tot ce avem noi mai bun, dar parcă nu mai avem interes și ne gândim tot  la fostul sau la fosta. Toate aceste amintiri o să vă umbrească noua relație,pentru că dumneavoastră o să fiți prea ocupați să ascundeți micile sentimente care vă deranjează și să le maximizați pe cele care le aveți în prezent. Când vedeți că nu reușiți ,cu acele sentimente , deveniți frustrați, îngrijorați, pierduți și nu mai doriți să dați nici-o șansă nimănui,nici chiar

duneavoastră. Totul vi-se arată , adică să încetați poate a mai nega și ascunde acele sentimente precum o minge gonflabilă în apă, care  după lungi chinuri de ascuns  ,iese cu o forță mult mai mare la suprafață. Tot ce trebuie să faceți este să vă acceptați acele sentimente și să vă asumați responsabilitatea , că a-ți avut o parte din vina despărțirii , nu învinuind pe x ,pe y sau z.
Exemplul numărul 2
Rezistența într-o relație la ce are de spus celalalt. Cred că și dumneavoastră v-ați  avut  măcar
 odată în viață, o ciocnire de principii și
crededințe cu persoana din viața dumneavoastră, dar nu numai. Doreați să îi povestiți despre ceva care la dumneavoastră a avut efect, iar el sau ea a început cu comentarii de genul ” că nu se aplică la toți”,”am propriile metode”,”sunt prosti”,”nu cred așa ceva”etc. Cred că  o stare de frustrare și nevroză v-a pătruns și încet ,încet ancorarea nergativă ș-a făcut loc în relația dumneavoastră. De aici provin cele mai multe certuri și despărțiri,pentru că fiecare are  anumite păreri despre o situație ,iar celălalt alta. Trebuie să aveți grijă la tot ce dorește să vă împărtășască el sau ea, deoarece puteți să cultivați o rezistență,iar data viitoare când dumneavoastră aveți de prezentat o descoperiere foarte importantă o să fiți tratat prin aceleași metode ,iar statutul de victimă o să vă năpădească ”Eu dau asta ,și tu trebuie să îmi dai asta ”,”eu tratez  așa, așa tratează-mă și tu ”,”te-ai schimbat”,”ce vină am eu ?” ,”de ce nu ești de acord cu mine”,etc. Aici impuneți rezistență ,față de opinia celulilalt ,ceea ce poate duce la indiferență,iar indiferența doare.
Exemplul numărul 3
Rezistența față de stilul,comportamentul și ideile persoanelor din jurul nostru. În țara noastră se
obijnuiește judecata după port. Dacă ești îmbrăcat într-un anumit fel ,fie atragi priviri care să te aprobe, fie atragi priviri care să vă nege. În alte țări, oamenii nu se uită la cum ești îmbrăcat, poți veni și în haine de clovn,te lasă să îți afirmi stilul propriu. Eu aveam obiceiul acesta...și încă îl mai am, dar acesta se datorează unor experiențe nu prea frumoase din trecut. Prea multe critici, m-au făcut la rândul meu, un critic  cu argumente care te lasă mască. Îmi vine să râd :))),chiar așa sunt și accept. Critic carcterele oamenilor, deoarece mulți dintre ei olindesc ceea ce eu neg la mine, dar am manifestat în trecut. După părerea mea, nu poți schimba felul cum gândește și se comportă un om  ,deoarece a perfecționat asta într-un timp așa de mare încât îți dă lecții. Tot ce trebuie să faci este să accepți și să îl lași în pace,Universul are un drum trasat.
Rezistența , ne poate afecta și deși conșteientizăm ,este mai bine în zona de confort.
Am să vă prezint un proces de renunțare ,creat de Debbie Ford ,care merită tot respectul și care acum este lângă Dumnezeu.
Procesul de renunțare
Găsiți-vă un loc liniștit în care poți să  petreci câteva momente în lumea ta interioară. Gândește-te,iar după scrie ,pe o foaie sau dacă ai un jurnal cu atât mai bine.
1 Ce lucruri nu accepți? Fă o listă cu toate domeniile din viață în care ai conflicte sau în care întâmpini rezistență interioară-unde refuzi să accepți lucrurile așa cum sunt .
2 Vocea controlului :Ce-ți spune Vocea Controlului? Scrie dialogul interior negativ, care-ți limitează capacitatea de a renunța la rezistență sau control, în orice domeniu din viață.
3 Situații în care n-ai putut controla lucrurile : Fă o listă cu ocaziile din viață în care ai încercat să controlezi situația și nu ai reușit. Ce comportamente sai strategii autonome ai folosit? Care au fost rezultatele ?
4 Vocea renunțării : Ce-ți spune vocea renunțării? Probabil ai auit-o de multe ori în viață. Scrie ce înțelepciune și alinare îți aduce  Vocea Renunării.
5 Dragă universule : Scrie o scrisoare de demisie ,prin care renunți la postul de directoare/director  generală/general a/al universului. Și să ai grijă să scri data exactă la care-ți părăsești funcția. P.S Cu cât mai repede faceți această scrisoare, cu atât mai bine.
                                                                         Exercițiu extras din cartea Curaj de Debbie Ford
Eu vă încurajez să aplicați această metodă,deoarece nimic nu este mai frumos ca asumarea responsabilității și eliberarea de anumite rezistențe pe care le avem. Pacea noastră interioară , cântărește mai mult, de cât orice rezistență am avea.
Vă sărut,dragii și dragele mele. Să aveți o zi binecuvântată.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ads Inside Post