duminică, 14 septembrie 2014

Trecut,prezent și viitor!

A fost odată un înțelept , într-o zi a venit la el un om care nu reușea să facă nimic cu viața lui, deoarece totul i-se părea prea greu, prea departe și mereu se autosabota. Nu înțelegea de ce făcea asta ,așa că a venit la înțelept să îl lumineze. I-a povestit acestuia greutatea pe care o ducea ,iar înțeleptul a început să îi spună o poveste :
” A fost odată 3 bărbați, care aveau de cules un loc cu porumb. Fiecare au luat câte 2 rânduri .Primul le-a luat pe cele dinspre margine, cel de-al doile pe cele de lângă primul ,iar cel de-al trei-
lea pe cele mai din mijloc. Au început să culeagă ,primul a culesc  câțiva porumbi și a început să se autocritice cât de puțin a cules, deși rândurile lui nu erau așa bogate. Cel de-al doi-lea a cules și el ce a cules și a început să se plângă cât de mult mai are până la capăt. Cel de-al trei-lea  culegea fără să se uite în spate sau în față, se concentra ca munca lui să fie făcută cât mai bine, chiar dacă avea tentația să se uite în față  sau în spate , știa că dacă făcea asta o să se descurajeze ca și cei doi. Când au ajuns la finalul rândurilor primi doi se plângeau cât de greu a fost , dar cel de-al trei-lea era mulțumit de munca lui, chiar dacă fusese greu.”
Omul i-a spus înțeleptului :
-Nu înțeleg nimic....
-Păi vezi tu omule, spui că nu poți să faci nimic cu viața ta , dar tu stai și îți plângi de milă și te autovictimizezi pe ceva care ar trebui să iubești. Toți acești bărbați sunt în tine.Unul se uită în trecut și vede că nu ai prea făcut multe și începe să se plângă, celălalt se uită în viitor și vede că mai ai mult până când o să ajungi la scopul propus ,iar ultimul este vocea care îți spune ”concentrează-te pe prezent! Fi atent la munca pe care o faci ! Nu te lăsa distras de trecut și viitor, deoarece trecutul este în spate , iar viitorul  fă-l să fie o surpriză!”. De multe ori nu asculți  de bărbatul care spune astea, ci te lași distras de ce au făcut alții  și vrei cât mai repede să ajungi acolo,dar uneori în viață depinde și cum ajungi. Crează-ți o armonie între acești bărbați, deoarece dacă dai prea mare ascultare primului bărbat , o să îi înfurii pe ceilalți doi și tot așa. Spune-i bărbatului care se uită în trecut că îi mulțumești pentru experiențele trecute, deoarece ai avut multe de învățat, celui care se uită în viitor  că îi mulțumești pentru nerăbdare , care uneori este benefică și te poate ajuta, iar celui care se concentrează pe prezent că îi mulțumești că ține cont de părerile celorlalți doi.
-Mulțumesc înțeleptu-le , o să revin peste o perioadă de timp să văd dacă învățătura ta m-a ajutat.
- Așa să faci copilul meu !
Peste aproape 5 ani de atunci bărbatul nostru s-a întors la înțelept. Spre deosebire de prima vizită , acum acesta era  îmbrăcat elegant și ținea în mână o monedă de metal . Înțeleptul când l-a  văzut nici nu l-a mai recunoscut, întrebându-l :
-De ce ai venit la mine copilule?
- Am venit să îți mulțumesc..
-De ce să îmi mulțumești?
-Acum 5 ani, mi-ai spus o poveste despre 3 bărbați ,iar acum eu o să îți spun cum am integrat ce m-ai învățat.
-Continuă fiule..acesta își dadu-se seama despre cine era vorba.
-Nu reușeam să mă concentrez pe ceea ce făceam , iar povestea spusă de tine îmi brăzda mintea în permamență.Într-o zi eram atât de dezorientat și de amagit încât am început să învârt o monedă de metal pentru a mă mai liniști. Cum o învârteam , am început să o analizez, avea două fețe și o margine. Am stat și m-am gândit, moneda aceasta nu poate exista fără o parte ,deoarece nu ar mai fi valorică și s-ar transforma în tr-un fals, așa sunt și eu fără o parte din mine sunt fals , incomplet. M-am așezat la masa de lucru, am început să mă concentrez pe ceea ce făceam , atunci eram marginea monezii. Peste ceva timp mi-au venit amintiri din trecut și sentiment de judecată că nu am făcut prea multe , i-am mulțumit cum mi-ai zis , acum eram partea din spate a monezii. Peste câteva momente  , o delăsare m-a cuprins și o stare de neputință , gândindu-mă  cât de mult mai am de lucrat ,atunci mi-am dat seama că sunt partea din față a monezii,i-am mulțumit cum m-ai învățat . De atunci port moneda cu mine,pentru a-mi aminti să creez o armonie între cine am fost, cine sunt și cine voi fi.Pentru că atunci când mă concentrez pe ce fac în acel moment, creez o armonie între toți cei bărbați din mine.
-Fiule ai învățat o lecție foarte importantă , care te v-a ajuta .
-M-a ajutat deja , acum  sunt cine doresc eu să fiu și mi-am realizat toate obiectivele. Mulțumesc din suflet.
Cele trei entități se regăsesc în fiecare perosană, fie că suntem bărbat sau femeie, mereu există un conflict între trecut, prezent și viitor, numai cei care recunosc că au un conflict în interior ,pot  începe  procesul de armonie .
Să aveți o zi minunată. Vă pup !

2 comentarii:

Ads Inside Post